In de kijker: Epos

Het Deense EPOS levert hoogwaardige audio-oplossingen, gebaseerd op baanbrekende technologieën. Naast het hoofdkantoor in Kopenhagen is EPOS wereldwijd actief, via kantoren en partners in meer dan dertig landen. De innovatieve producten vinden hun weg naar de zakelijke markt en de gamingsector. De firma streeft naar de perfecte balans tussen technologisch vernuft en een optimale gebruikservaring, met veel oog voor duurzaamheid. Spek naar de bek van Aviniti!

Samenwerking met meerwaarde

Als specialist in audiovisuele (totaal)oplossingen vindt Aviniti al jarenlang zijn gading bij EPOS (ontstaan uit Sennheiser Communications). We stelden enkele vragen aan Arnaud Dolle, Sales Director voor EPOS Benelux en Nordics.

Hoe ben je bij EPOS terechtgekomen?

“Ik deed eerst vijftien jaar ervaring op in IT en technologie, zowel in sales- als managementfuncties. Vooral mijn achtergrond in directe en indirecte b2b-kanalen is een plus voor mijn huidige functie. Nadat ik eerst salesmanager was voor Samsung en Cisco, ben ik bij EPOS beland. Als Sales Director is het mijn verantwoordelijkheid om nieuwe kanalen aan te boren en zakelijke opportuniteiten te verzilveren.”

Wat zijn jouw favoriete EPOS-producten?

“Enerzijds Adapt 660, anderzijds Sp 30 T. Adapt 660 is een innovatieve ANC-headset voor mensen die veel onderweg zijn en mobiel moeten kunnen werken. Het spreekt voor zich dat ik voor mijn functie vaak moet reizen. Dankzij die headset kan ik ongestoord werken op drukke plekken: van de luchthaven tot hotels.
De SP 30 T is mijn ‘bondgenoot’ als personal device. De draagbare speakerphone is klein, handig en gebruiksvriendelijk. Ideaal om aan te wenden als ik alleen ben in een vergaderzaal of hotelkamer.”

Hoe verloopt de samenwerking met Aviniti?

“Als snelgroeiend bedrijf in de audiovisuele sector is Aviniti voor ons een waardevolle partner voor de distributie en implementatie van onze producten. Aviniti denkt mee met de klant en gaat telkens de dialoog aan om de best mogelijke oplossing voor te stellen. We stellen beide hoge eisen aan kwaliteit. Voor audio is dat minstens even belangrijk als voor beeld, zeker in tijden waarin we (al dan niet noodgedwongen) vanop afstand moeten werken, communiceren, brainstormen, noem maar op.”

Tot slot, waarvoor staat de naam EPOS?

“EPOS is afgeleid van het Latijn en het Oudgrieks. Het verwijst naar verhalende gedichten, en weerspiegelt zo ons streven naar communicatieoplossingen die vertrekken vanuit de kracht van audio. Wij ‘faciliteren’ communicatie – zonder ruis en zonder afleiding.”